Kuaför Hizmetleri

Kedi ve köpeklerinizin tüy ve deri problemlerine önce muayene edip uygun gördüğümüz taktirde traşlarını yapıyoruz. Kedi ve köpeklerin en büyük problemleri traş ve tüy kesimi sırasında sakin durmamaları, hareket etmeleri ve agresyonlarıdır. İlk traşlarını ve aşılamalardan ilk tanışma önemlidir.
Kuaför, Traş ve Yıkama Hizmeti

Kedi ve köpeklerin en büyük problemleri traş ve tüy kesimi sırasında sakin durmamaları, hareket etmeleri ve agresyonlarıdır. İlk traşlarını ve aşılamalardan ilk tanışma önemlidir. Doğru olmayan bir yaklaşım ile kedi ve köpeklerinizin veteriner klinikleri adete bir fobisi haline gelmektedir. Sonraki traş ve aşılamalarda sakin durmaları neredeyse imkansızlaşır. Hem traş yapan kişinin, hem kedi ile köpeğin sağlığını hemde yardımcı olan sizlerin sağlık ve güvenliğini sağlamak amacıyla veteriner hekim tarafından kilosuna uygun dozda yapılır.

Avcılar Lima Veteriner Kliniğimizde makina traşları yapılmaktadır. Traş sonrası veteriner hekimimiz tarafından görülen semptom ve problemleri tedavi ve öneriler ile sizleri doğru yönlendirmeyi hedefliyor. Merak ettiğiniz traş ve sedasyon sorularınız için tıklayınız.

Traş, Kuaför ve Yıkama ilgili merak ettikleriniz

1- Anesteziye almadan traş yapılır mı?
Kedi ve köpeğiniz sakin, çevreyle uyumu yüksek, traş ve muayene durumlarında rahatça yaptırıyor ise elbette sedasyona almamak gerekir. Veteriner hekimizde problemler yaşamadığı sürece ve gerekli görmediği sürece size bunları önermez. Hiç bir veteriner hekimde traş için sedasyon riskine girmeyi tercih etmek istemez. Agresif ve rahat durmayan bir kedi ve köpeği de traş ederken, veteriner klinik çalışanlarına,sizlere ve değer verdiğiniz kedi veya köpeğe zarar gelebilir. Derisi kesilme durumları, hareket etmesin diye sert tutmalarınız sonucu oluşan kırık ve travmalar, gereksiz sitres durumları, ısırma eylemleri gibi daha bir çok problemler oluşabilir. Kendiniz, kedi ve köpeğiniz, klinik çalışanları zarar görebilir. Oluşabilecek riskler daha fazla olma ihtimalleri düşünüldüğünde. Veteriner hekim muayenesi sonucu uygun gördüğü taktirde traşa bu şekilde başlamak ve devam etmek daha güvenli ve sağlıklı ilerlemeyi sağlar.

Durumu özetlersek sedasyon risklimi diye sormak yerine traşı kendi rahatlık ve istekleriniz için yaptırdığınızda bu riski almaya değer mi ? Diye sormak daha doğru ve yerinde olacaktır.

2- Anestezi kedi ve köpeğim için riskli mi?
Halk arasında traş için yapılan anestezi kelimesi geçtiğinde hep akıllara genel operasyon için aldığımız uygulamalar geliyor. Traş için bu kadar büyük anestezilere alınmaz. Doğru adı sedasyondur. Sedasyon ise sakinleştirici ve dış etmenlere karşı ilgiyi azaltır.

Yapılan uygulama genel anestezi kadar risk taşımaz. Riskin büyüklüğünü sahip olduğunuz hayvanın sağlık durumu, genetik durumu, yaşı, bakımı , çevresi gibi bir çok etmen etkiler. Her hayvan için risk faktörü farklıdır.

Riski nasıl azaltırım diye merak ediyorsanız. Genel bir muayene, hemogram ve biyokimya, kardiyoloji muayenesi ve veteriner hekiminizin uygun gördüğü diğer gerekli testler yapılmalı ve sonuçlara göre veteriner hekiminiz yönlendirilmelidir. Elbette maddi olarak ekstra traşın misli şeklinde bir ücretlendirme çıkacaktır. Kabul görülüp yaptırılma olasılığı düşük olduğu için RİSKİ kendi sorumluluğunuza almış olmaktasınız. Traş zorunlu ve gerekli bir istek değildir. Kendi özgürlüğünüz ve istekleriniz için yaptırdığınız uygulamadır. Elbette veteriner hekiminiz deri ve tüy problemleri yaşadığınızda gerekli gördüğü zamanlarda tedavi ve tanı için traşı önerebilir. Rutinde uygulanan işlemler kendi rahatlığımız için olduğunu hatırlatmak isteriz.

3- Traş gerekli mi ne kadar zamanda bir tekrarlamalıyım?
Genel bir ifade olarak tüylerini kestirdiğine hayvanların rahatlayacağını, daha mutlu olacağı düşünülmektedir. Oysa eksik bilgiden kaynaklanan yanlış bir düşüncedir. Tüylerin görevi sadece dökülmek ve eşyalarınızın üstünde dans etmek değildir.

- Vücut sıcaklığını korumada kullanılır.
- Güneş gibi direk ışın ve sıcaklıkta bir kalkan görevi görür.
- Kedi ve köpeğinize bir güven verir.
- Bir çok hastalığın yerleşmesini engelleme ve korumada bir bariyer görevi görmektedir.
- Dışarıdaki fiziksel ve kimyasal etkilerde ilk savunan oluşumlardan biridir.
- Doğal bir yaşamın parçası ve onları daha sevimli gösterir.
- Doğada kalmaları için olanak sağlar.

Yukarıda ki ve daha sayamadığımız bir çok görevleri vardır. Traş uygulamaları sağlıklı değildir. Sonrasında bir çok mantar,uyuz, alerji gibi bir çok hastalığa kapılarını açmasına olanak sağlarlarsınız.

Traş anca uzun ve kıvırcık tüylü hayvanların taranmamaları sonucu tüylerin birbirine girmesi sonucu (kıt kıt, yumak, topaklaşma) traş önerilebilir. Deri ve tüy sağlık problemleri için veteriner kliniklerine götürdüğünüzde. Veteriner hekim uygun ve önerdiği sürece traş ettirmeyi düşünüp yaptırabilirsiniz. Gerekli ve rutinde olması gereken bir durum değil. Tamamen söz konusu hayvan sahiplerin isteği üzerine yapılan uygulamalardır.

4- Hangi ırklar traş yapılmamalı?
Traş sonrası deri hastalıklarında artma gözlenebilir. Bunun bir çok sebepleri vardır. Steril olmayan traş bıçakları, traş sonrası sıcak havalarda dolaşma, kirli çevrede dolaşması gibi bir çok sebep ve sebepler olabilir. Ama bazı genetik faktör ve ırklar hastalıklara davetiye çıkarır. Samoyed, Sibirya Kurdu, Alman Çoban Köpekleri, Pomeryan Boa gibi sık ve uzun tüylü hayvanlara makine traşı önerilmemektedir. Makas traşları daha sağlıklı ve güvenli olmaktadır.

5- Köpek ve kediler için uygun olan şampuan nelerdir?
Kedi ve köpeklerin derilerinde pH, direnç, fiziksel,biyolojik ve kimyasal yapılanmalar biz insanlara göre farklıdır. Bizim kullandığımız şampuanlar insanlar arasında bile farklılık gösterirken kedi ve köpeğe uygun olması düşülmesi doğru olmaz. Köpek ve kedinizi muayene götürdüğünüzde veteriner hekiminizden deri ve kıl yapısına göre önerilerde bulunmasını talep edebilirsiniz.

Rutinde uygulanan şampuanlar ile hastalık yapan (mantar, uyuz, kepeklenme, alerji...) etkenlere karşı kullanılan şampuanlar farklıdır. Tek bir canlıya standart bir şampuan önerisi doğru değildir. Veteriner hekiminiz ile birlikte doğru tercih edilen şampuanları bulmanız daha kolay ve akıllıca olur.