Makale Yazıları

Evcil hayvanlarımıza mikroçip zorunluluğu geldi!

27.03.2021
Tarım ve Orman Bakanlığı ile Türk Veteriner Hekimleri Birliği arasında, evcil hayvanlarımızın takibine yönelik, hastalıklarının da takibinin yapılması amacıyla bir protokol imzalandı. Bu protokole göre, evcil hayvanlarımıza mikroçip yerleştirilecek ve bilgileri elektronik ortamlarda kayıt altına alınacak.
Kedi ve Köpeklerde Kan Grupları ve Kan Tayinleri

27.03.2021
Kedi ve köpeklerde kan nakli önemli ve hayati değere sahiptir. Kan naklini kedi ve köpeklerdeki hemogram sonuçlarına göre verilebilir. Hemotokrit değer ( HCT %) %20 altında ise kan nakli düşünebilir. Hemotokrit değer % 20’nin de altına düşer ise kesinlikle uygulanması gerekebilir. Kedi ve köpeğinizde bu değerin neden bu kadar düştüğü ile ilgili çok sebep vardır. Bu hastalık sebebi araştırılıp bulunana kadar hızlı, doğru ve güvenilir kan nakli gerekmektedir. Lima 7/24 Nöbetçi Avcılar Veteriner Kliniğimizde yaygın olarak yaptığımız bir uygulamadır.
Kedi Ve Köpeklerde Kulak Enfeksiyonu Ve Kulak Akıntısı

27.03.2021
Kedi ve köpeklerde düzenli bakım ve temizlik yapılmadığı durumlarda bakteri, mantar, maya, paraziter gibi birçok hastalık etkeni uygun ortamda ve koşullarda yaşama şansı bulur ve ürer. Kedi ve köpeklerde bu semptromlar görüldüğünde;
Kedilerde Dış Parazit Zehirlenmesi

27.03.2021
Kedilere pire, kene gibi parazitler deri ve tüy yapıları üzerinde yaşamaya çalışırlar. Bu parazitlerde kedilerimize zarar vermesin diye rutin aralıklar ile düzenli olarak dış parazit yapılır.
Kedilerde Yüksekten Düşme

27.03.2021
Tüm hasta yakınların kendine en fazla sorduğu soru ‘’Kediler yüksekten düşer mi?‘’ Kendinden emin şekilde ‘’kediler yüksekten düşmez’’ ya da ‘’benim kedim yüksekten düşmez‘’ diye ifade ettiklerini duyar gibiyiz.

0541 733 3435 - info@limavet.com