Köpek Gençlik Hastalığı (Distemper) Nedir?

18.09.2021
Köpek Gençlik Hastalığı (Distemper) Nedir? Köpeklerdeki distemper virüsü, halk arasında köpeklerde görülen gençlik hastalığı olarak geçmektedir. Köpeklerde görülen bu gençlik hastalığı son derece bulaşıcı ve ölümcül bir hastalıktır. Hastalık en çok 3-6 ay arası yavrularda görülmekle birlikte yavruyken aşılanmamış tüm köpekler risk altındadır. Köpeklerde gençlik hastalığı aşı ile önlenebildiği halde ne yazık ki çok sayıda köpek bu hastalık nedeniyle hayatını kaybetmektedir. Nasıl Bulaşır? Köpek gençlik hastalığı, enfekte olmuş köpeklerden; hapşırma veya öksürme, salya veya idrar, dışkı, yeni doğanlarda ise hasta anneden yavrulara geçer. Aynı zamanda su ve yemek kaplarının paylaşımı yoluyla da geçebilmektedir. Belirtileri Nelerdir? - Ateş - Burun ve göz akıntısı - Kuru öksürük - Nefes darlığı - İştahsızlık - Kusma - İshal - Sinir sistemi - Halsizlik - Depresyon - Kas seğirmesi - Felç - Nöbetler - Tik oluşması Distemper Hastalığının 5 Formu Bulunur - Göz formu: (Gözde akıntılar görülür) - Solunum formu: (Kuru öksürük, yüksek ateş, gözde kızarıklık, burun akıntısı görülür) - Deri formu: (Deride kepeklenme, burun ve ayak tabanında kalınlaşma görülür) - Sindirim formu: (Kusma, ishal, kilo kaybı gibi belirtiler görülür) - Sinirsel form: (Köpeğin kurtulma şansı daha da azalır çünkü titreme ve tikler görülebilir ve bu bulgular köpeğin yaşama uyumunu büyük ölçüde etkileyebilir, kalıcı hasarlar meydana gelebilir) Burada yazan belirtilerin hepsinin görülmesine gerek yoktur, birçok formda görülebileceği vurgulanmıştır. Tedavisi Nedir? Bu hastalığın etkilerinin antibiyotik tedavisi ile yok edilmesi mümkün değildir, bu yüzden de hastalığa karşı en etkili koruma yöntemi köpeğinize bu hastalığa karşı aşı yaptırmaktır. Bu nedenle yavru köpeğin doğru yaşta aşılanması çok önemlidir. Çoğu aşılama programı genellikle 6-8 haftalıkken başlar. Yıllık olarak tekrar aşılarının yapılması gerekmektedir. Tedaviler daha çok hastalık etkilerinin azaltılmasına yöneliktir. Hastalığın belirtileri ve etkileri hafifletilebilir ancak hastalık yok edilemez. Bu yüzden ölümle sonuçlanması muhtemeldir. Bu yüzden, bu hastalıkta en etkili tedavi yönteminin önlem almak olduğu kabul edilir. Aşı uygulaması sadece sağlıklı köpeklere yapılabilir. Gençlik hastalığına yakalanan bir köpeğin aşılanması söz konusu değildir. Köpeğiniz, hastalığa yakalanmadan aşısını yaptırmalısınız. Köpeklerimizi Distemper Hastalığından Korumak için; Bu ölümcül hastalıktan en iyi korunma yolu, köpeklerimiz 6-16 hafta aralığındayken 2-3 hafta arayla en az 2 doz aşı uygulaması yapılmalı ve köpeğimizin bağışıklığı sağlanmalıdır.Ayrıca bu virüsün insan sağlığı açısından risk teşkil etmediği ve erken tanıların, tedavilerin büyük önem taşıdığı bilinmelidir. Gerek distemper hastalığı gerekse diğer tüm hastalık vakalarında uygun tedavi programlarının sağlanması gerekmektedir. Yukarıda açıklanan belirtilere rastlanılması durumunda da en kısa zamanda 7/24 çalışmakta olan ve gerekli tüm laboratuvarlara sahip olan nöbetçi veteriner kliniği Lima Vet’e danışmanız ve düzenli veteriner hekim kontrollerinin yapılması önem taşımaktadır.