Kediler İçin Neden Malt Kullanılır?

13.10.2021
Öncelikle kediler hepimizin bildiği gibi en temiz canlılardır. Kendilerini sürekli temizlerler. Bunu da kendilerini yalayarak yaparlar. Anatomik yapıları, vücutlarının tamamını yalamalarına müsaittir. Kediler temizlendiğinde sağlıklı olmayan tüyler dökülmektedir. Tekrar tekrar yalamaları durumunda bu tüyleri yutmaktadırlar. Yutma işlemi genelde istem dışı olmakla birlikte midelerine ve bağırsaklarına inmektedir. Dolayısıyla kediler kusma ile bu tüyleri atmaya çalışmaktadır. Kedi Maltı Ne İşe Yarar? - Kedilerin yuttuğu tüyler midede yumak haline gelmektedir. Kedi maltı da kedilerin yuttuğu bu tüylerin vücutlarından atılmasına yardımcı olmaktadır. - Kedi maltları tüp şeklinde satılmaktadır. - Kediler bu ürünü severek yemektedir. - Kedilerin sağlığı üzerinde olumlu etkileri fazladır. - Kısacası kedinin kusmasına gerek kalmadan tüylerin dışkıyla atılmasını sağlamaktadır. Kedi Maltı Nasıl Kullanılır? - Kedi maltı çeşitli şekillerde satılmaktadır. - Gün içerisinde fındık büyüklüğünde verilmelidir. - Eğer kedi maltı yemiyorsa, patilerine ya da ağzının kenarına sürülebilmektedir. Çünkü temizlemek için her türlü yalayacaktır. Kedi Maltının İçeriği Nasıl Olmalıdır? - Bir maltın ne kadar kaliteli olduğunu anlamak için içeriğine bakmalısınız. - Maltın bitkisel ürünlerden, vitaminlerden ve minerallerden oluşması gerekmektedir. - Kalitesiz mal içerisinde yüksek oranda şeker içerir. Şeker maltı evcil hayvanlarımızın kolayca yemesini sağlar ancak birçok olumsuzluğu da beraberinde getirmektedir. Bu yüzden maltın içeriğinde şeker olmamasına dikkat edin.
Kediler İçin Neden Malt Kullanılır?