Kedi ve Köpeklerin Yabancı Cisim Yutması

30.08.2021
Kedi ve köpeklerin belki de meraklarının başına bela olduğu durumlardan bir tanesi. Oyun oynarken, tadı, kokusu dikkatini çekebiliyor. Bazen de hasta yakınları oynadığı şeyi alacak diye ağzında taşırken yutabiliyor. Keşke onlara ‘’bunları yemene gerek yok deyip’’ rahatça oynamasına olanak sağlasak. Ne yazık ki harika sevimliliklerin altında tatlı bir bela olmaları da unutulmamalı. Avcılar 7/24 Nöbetçi Veteriner Kliniğimize yabancı cisim şikayeti ile gelen yüzlerce hastamız var. Midelerinden neler neler çıkarmadık ki! Küpe, yüzük, toka, ördek oyuncak, oyuncaklar, iğne, bozuk para, vida, tahta, yılbaşı topları, LED lambalar saymakla bitmez… Kedi ya da köpeğimizin yabancı cisim yuttuğunu nereden bileceğim dediğiniz de ise. - Halsizlik, - Aşırı bir kusma, - Karnını sevdiğinizde bir ağrı - Kaybolan eşyanız - İştahsızlık gibi yabancı cisimden şüphelendiğinizde birlikte çalıştığınız ya da en yakın bir veteriner kliniğine giderek. Şüphenizi gidermeniz gerekmektedir. Veteriner hekiminiz sizden röntgen isteyebilir. İlaçlı röntgen çekimi de önerebilir. Endoskopide önerebilir. Başka testlerde sizlerden isteyebilir. Her yabancı cisim röntgende görünmez. Renk alabilen ve alamayan bazı cisimler vardır. Bu cisimler röntgende görülmediğinde yabancı cisim yok demek çok doğru olmayabilir. En güzel teşhisi kedi ya da köpeğinizi muayene eden veteriner hekim koyabilir. Hasta yakınları bazen bu yabancı cisim yutma olayına şahitlik edebilir. Bu gibi durumlarda yakın bir veteriner kliniğine götürmek sizin için büyük sorun olmadan çözülebilir hale gelir. Vakit kaybetmeden endoskopi ile bile alınabilir.
Kedi ve Köpeklerin Yabancı Cisim Yutması