Kedi Ve Köpeklerde Kulak Enfeksiyonu Ve Kulak Akıntısı

27.03.2021
Kedi ve köpeklerde düzenli bakım ve temizlik yapılmadığı durumlarda bakteri, mantar, maya, paraziter gibi birçok hastalık etkeni uygun ortamda ve koşullarda yaşama şansı bulur ve ürer. Kedi ve köpeklerde bu semptromlar görüldüğünde; - Kulakları kaşıma isteği - Kafa ve baş kısmını sallama - Kafa ve baş bölgesini tek taraflı yatırma - Yürümede koordinasyon ve denge bozuklukları - Kulak bölgene dokunulduğunda ağrı ve huysuzluk davranışlar - Kulak bölgesinde akıntı - Kulak bölgesinde kepeklenme - Kulak bölgesinde koku - Kulak bölgesinde tüy ve kılların dökülmesi Bu semptomları gördüğünüzde en yakın veteriner kliniğine gitmeniz doğru olandır. Enfeksiyonun başında iseniz kolay medikal uygulamalar sağlığına kavuşması daha kolaydır. Geç kalınan kulak enfeksiyonlarında orta kulak enfeksiyonlarına kadar ilerlemesi içten bile değildir. Kedi ve köpeklerde, kulak enfeksiyonları ağrı ve huzursuzluk oluşturabilir. Kulak enfeksiyonlarında sarı, çikolata kıvamı ve renginde akıntı, kırmızı renkte, deri lezyonları gibi bir çok şey özellikte karşımıza çıkabilir. Peki bu akıntılar, deride ki lezyonlar, kızarıklık ve renk değişimleri, kaşıntı durumları hangi durumlarda mantar da mı? bakteri de mi ? Paraziter mi? Olduğunu nasıl bileceğiz. Bu sorunun cevabı kedi ya da köpek hasta yakınları olan sizlerde saklı? Veteriner hekimden beklentiniz teşhis koyması mı? Hızlı ve uygun bir çözüm oluşturması mı? Yoksa uygun bir çözüm mü? - Bu tür kulak hastalıklarında dışarıdan bakılarak direk şu sebepten hastalandı demek çok zordur. - Çoğu zaman bakteri sebep oldu düşünülürken, tedaviye başlandığında mantar yada maya çıkabiliyor. Maya ve ya mantar deyip tedaviye başladığınızda kulak uyuzu sebep olabiliyor. - Lima 7/24 Nöbetçi Veteriner Kliniğinde kulak hastalıklarına bakış açımız gerçek sebepleri araştırıp bulmaktır. Bunun içinde. • Doğru anamnez • Kulak muayanesi • Kulak video Otoskop ile muayene • Kulak deri ve tüy yapısından alınan örneği mikroskopta incelemek • Kulaktan alınan swap ile alınan örneklerin uygun besiyerlerde mantar, bakteri teşhisleri için ekim yapılması Gibi bir ya da birkaç uygulamayı aynı anda yapmayı tercih ediyoruz. Bir çok yerde direk tedaviye geçilebiliyor. Medikal olarak krem, damla vb ilaçları önerebiliyorlar. Kulak enfeksiyonları inatçı ve zorlu bir tedavi süreci gerekmektedir. Rutinde uygulanan ve önerilen ilaçlar benzer olduğu için kulak enfeksiyonlarının tedavisi artık daha zordur. Her yerde önerilen bu ilaç stratejisi sebebi ile kulaktaki mikro flora ve mikroorganizmalar bu ilaçlara karşı bağışıklık kazanmaktadır. Tedavi basit bir sebep ile gelmekteyken daha komplike vakalara dönüşmektedir. Hatta 7/24 Nöbetçi Veteriner Kliniğimize Beylikdüzü, Esenyurt, Halkalı, Küçükçekmeceden kulak hastalıkları için gelmektedir. Bazı hastalarımız da inatçı ve geçmeyen kulak enfeksiyonlarında kulakta yabancı cisim teşhisi konulmuştur. Bazıla hastalarımızda Pseudemanas Manangei üremekte. Bazı hastalarımızda ise kulak uyuzu teşhisi konulmuştur. Kulak enfeksiyonlarda semptomlar benzer olabilir. Ama etkenler aynı olmayabilir. Sizin değer dostunuzda hangisi olduğunu göz ve elle muayene ederek teşhis koyamadığımız anlar olabilir. İşte bu gibi durumlarda daha özel ve spesifik ekipmanlardan yararlanıyoruz. Kulak enfeksiyonlarında farklı hastalıklarda tedavi yöntemleri farklıdır. Kulak damlaları, kremleri, ağızdan tabletler de yutturulabilir. Her krem, damla, tablet aynı diğer kedi ve köpekte kulak enfeksiyonlarında kullanılır demek doğru değildir.
Kedi Ve Köpeklerde Kulak Enfeksiyonu Ve Kulak Akıntısı