Kedide Pire Alerjisi

26.04.2020
Pire alerjisi; kedi ve köpeklerde dış parazitlerin (pire, kene vb. parazitlerden korunmak için uygulanan ilaç türü) düzenli uygulanmaması ve ya bakıldığı ve yaşadığı alanın yumurta ve erişkinlerin fazlaca bulunması ile deri ve tüyler arasında yaşaması ve çoğalması ile canlıya verdiği zararlardan biridir. Pire özellikle kedilerde daha fazla görülür. Ülkemizde önerilen ilaçlar 60 günde etkinliğini göstermektedir. Periyodik olarak 60 günde bir yapılması önerilir. (Köpeklerde ise bu süreç 30 güne kadar düşmektedir.) Kedilerde parazit uygulamaları düzenli yapılmaz ise sokağa çıkan kedilerde pirelerin varlığı görülecektir. Sokağa çıkmayan kedilerde ise hasta sahiplerinin gerek sokaktan taşıdığı yumurtalar ayakkabılar ya da elbiseler ile uygun konağı bulduğunda yaşamsal evrelerini ve çoğalma işlemlerini gerçekleştirecektir. Pireler ve keneler ile bir çok hastalığın kedi ve köpeklere geçtiğini biliyoruz. Kan parazitleri, bakteriyel hastalıklar, viral hastalıklar ve deri hastalıklarının bazılarını söylememiz pireler ile mücadele etmeninaynı zamanda bu hastalıklar ile korunma yöntemi olduğunu söylemek son derece önemlidir. Bu çalışmamızda pire alerjisi ve pire enfetasyonunu dile getireceğiz. Pireler kendi yaşamlarını ve çoğalmalarını gerçekleştirmek için. Derinin bariyer ve koruyucu özelliğini zayıflatır, anatomik ve fizyolojik oluşumunu bozarak deride bir takım hasarlara sebep verir. Derinin bu hasarları sonucu kedilerde kaşınma, ağrı, kızarıklık ve tüy dökümü gibi semptomlar görülmeye başlar. Kedi ağız ile kaşınan alanı yalama ve ısırması ya da patileri ile deriyi kaşıması gibi tepkiler ile deriye daha büyük zararlar vererek. Diğer hastalıkları başlatabilir ya da hızlandırabilir. Teşhis ve tedavisi mümkün olsa da bazı hastalıklara kapıyı açıp. Daha kötü prognozlu hastalıklara sebep olabilir. Farklı ve birden fazla test ve analiz istenebilir. Pire Alerjisi mantar, uyuz, tiroit hastalıkları gibi bir çok hastalıkla karıştırabilir. Bazı durumlardan bir kaçı da aynı hastalık durumunda gözlemlenebilir. Çünkü derinin korunması ve savunması zayıflamış. Diğer etkenlere karşı hazırlıksızdır. Pire Alerjisinin tedavisi ise kedi ve köpeklerde görülen semptomlara göre değişmektedir. Çok fazla pire gördüğünüzde, tüy dökülmesi ile karşılaştığınızda mutlaka veteriner kliniklerinde veteriner hekimler ile iletişime geçiniz. Olaylar sizler için karmaşık hale gelmeden erken tanı ve teşhis ile maddi ve manevi az kayıplar ile çözülebilir. Avcılar Lima Veteriner Kliniğimizde ‘’Kaymak’’ adlı kediye pire alerjisi teşhisi konulmuştur. Teşhis ve tedavi sürecini anlatan bir dizi görsel ve videolar alta mevcuttur.
Kedide Pire Alerjisi