Makale Yazıları

Covid-19 yada Yeni Tip Corona Virüsü (Korona) kedi ve köpeklere bulaşır mı?

26.04.2020
Dünya genelinde pandemik olarak kabul edilen yeni tip corona virüsü tüm dünyayı ve insanları zor durumda bıraktı. Bir çok kişiye hızlıca bulaşan bu hastalık bir çok kişiyi hastalandırıp, ölümlere kadar götürdü. Bu süre zarfı içinde alınan yollar biraz olsun umut verici olsa da insanlar panikleyip farklı düşünceler içinde bulunup yanlış karar almasına da sebebiyet verebilir. Peki bu yanlış kararlar nelerdir?
Kedide Pire Alerjisi

26.04.2020
Pire alerjisi; kedi ve köpeklerde dış parazitlerin (pire, kene vb. parazitlerden korunmak için uygulanan ilaç türü) düzenli uygulanmaması ve ya bakıldığı ve yaşadığı alanın yumurta ve erişkinlerin fazlaca bulunması ile deri ve tüyler arasında yaşaması ve çoğalması ile canlıya verdiği zararlardan biridir.
Kedilerde - Pankleupeni FPV

26.04.2020
Genç kedilerin çok bulaşıcı, akut, şiddetli lökopeni (Düşük Beyaz Kan Hücreleri) ile karakterizedir. Mortalite ve morbiditesi yüksek bir enfeksiyondur. Feline Parvovirüs ( FPV) tek sarmallı bir DNA virüsüdür. CPV-2 ile yakın ilişkilidir.
Kedilerin Enfeksiyöz Peritoniti (FİP)

26.04.2020
Kedilerin enfeksiyözperitonit’i (FİP), veteriner kliniklerinde oldukça sık rastlanan viral, sistemik ve bulaşıcı bir hastalıktır. Hastalık, FelineCoronavirus (FCoV) ile tetiklenen, immun sistem aracılı ve ölümcül bir hastalıktır. Enfeksiyon virüsün alınmasını takiben sinsi bir başlangıç gösterir. Hastada kontrol altına alınamayan ateş, progranülomatoz doku reaksyonu, vücut boşluklarında sıvı birikimi şekillenir.
Web Sitemiz Yeni Tasarımıyla Yayında

18.04.2019

Lima Veteriner Kliniği olarak, küçük dostlarımıza ve siz değerli hayvan sahiplerine daha iyi hizmet sunabilmek için kurumsal web sitemizi yeniledik. Mobil uyumlu kod yapısı ve geniş içeriğiyle web sitemiz artık daha aktif ve işlevsel bir yapıdadır.

0541 733 3435 - info@limavet.com