Covid-19 yada Yeni Tip Corona Virüsü (Korona) kedi ve köpeklere bulaşır mı?

26.04.2020
Dünya genelinde pandemik olarak kabul edilen yeni tip corona virüsü tüm dünyayı ve insanları zor durumda bıraktı. Bir çok kişiye hızlıca bulaşan bu hastalık bir çok kişiyi hastalandırıp, ölümlere kadar götürdü. Bu süre zarfı içinde alınan yollar biraz olsun umut verici olsa da insanlar panikleyip farklı düşünceler içinde bulunup yanlış karar almasına da sebebiyet verebilir. Peki bu yanlış kararlar nelerdir? Yeni tip Corona virüs (Covid-19) kedi ve köpeklerden insanlara geçtiğine dair bazı düşünceler oluştu. Bunun üzerine dünyanın çeşitli kurum, kuruluş ve birlikleri bu konuyla ilgili bazı çalışmalar yaptı. Bu çalışmalar sonucunda Yeni tip Corona virüs (Covid-19) kedi ve köpeklere bulaşmadığı, kedi ve köpeklerden de bizlere geçtiğine dair HİÇ BİR ÇALIŞMA VE BELGE YOKTUR. Peki bu durumu biraz daha ayrıntılı inceleyelim. Veteriner hekimlerimiz yıllardır büyükbaş, kanatlı, kedi ve köpeklerde uzun süre Corona virüs ile mücadele etmiştir. Şimdiki hastalıkta Corona ise nasıl bulaşmıyor diye ? Kendinize sorabilirsiniz ? Yeni tip Corona virüsün aile yapısı itibari ile ortak ismi benzer ama hastalık yaptığı konakçı farklıdır. Kedi, Köpekteki Corona virüslerin insana geçmediği çalışmalar ile doğrulanmıştır. Virüs yapısı itibari ile bazı benzer özellikler gösterdiğinden Corona ailesine dahil edilmiştir. Altaki resimde biraz daha net anlaşılacağını düşünüyoruz. Covid-19 AVMA (Amerikan Veteriner Hekimler Birliği) birliği Yeni Tip Corona Virüs insandan hayvanlara hayvanlardan insanlara bulaştırma ile ilgili bir çalışma yapmıştır. Çalışma soncunda bir bulaşma tesbitedilememiştir. Bazı hızlı test firmaları da bunun ile ilgili çalışma (PCR testleri) yapmış. Bu firmalarda herhangi bir şekilde bulaştırmadığını ve bunun ile ilgili bir vaka tespit edilememiştir. Sıkça medyada Hong Kong meydana gelen bir köpekte burun yapısında Covid-19 bulunduğu tespit edildiği söylenmiş. Detaylı incelemler sonrasında kan ve diğer örneklerde herhangi bir hastalık semptomu göstermediği belirtilmiş. Köpeklerde ki burun yapısının fizyolojik ve anatomik yapısından dolayı ve sürekli evin her yeri ile temas elde edildiğinden orada tesbitedilidği söylenmiş. Herhangi bir şekilde semptom ve hastalık belirtisi göstermemiştir. Siz hayvan sever ve hayvan sahipleri için endişelenecek bir durum yoktur. Sizden onlara, onlardan da size geçtiğini belirten bir vaka tespiti yoktur. Bu süre zarfında köpek ve kedilerinizi çok fazla dışarıya çıkarmayın. Gerekli temizlik kurallarına uyun. Panikleyip dışarı atmanıza gerek yoktur. Panik ile alınan kararlar genelde pişmanlık yaratan yanlış kararlardır. LÜTFEN KEDİ VE KÖPEKLERİNİZE SAHİP ÇIKIN. BİRLİKTE ATLAYACAĞIZ. BİRLİKTE KAZANACAĞIZ…
Covid-19 yada Yeni Tip Corona Virüsü (Korona) kedi ve köpeklere bulaşır mı?